Logistické služby

Logistické služby

Škoda Fabia 1.2 TSI

Škoda Fabia 1.2 TSI

Popis

Není zdaleka pravidlem, že hodnoty nízké spotřeby u ekologických verzí se musí zaručeně projevit i v praxi. A je už spíše výjimkou, že podobné úpravy negativně nepoznamenají dynamiku. Fabia Green tec se silnějším „téesíčkem“ pod kapotou tou výjimkou je. Ekobalíček zahrnující stop-start a rekuperaci energie alternátorem nijak neobtěžuje. Převody zůstaly poskládané stejně jako u klasické verze, jsou sice i tak dlouhé, ale pružný motor si s tím poradí.

Nástup turba je patrný od 1600/min, čemuž na čtyřku odpovídá 50 km/h. Motor však neprotestuje ani níže, při klidné jízdě lze po městě řadit i pětku (1200/min). Spotřeba není tak citlivá na jízdní styl jako ve větších koncernových modelech, ve fabii má jedna-dvojka bohaté rezervy. Ve městě se tak pohybujete mezi 6 a 7 l/100 km, mimo město se blížíte i pěti litrům. Díky vysokému výkonu se nemusíte obávat ani delší jízdy po dálnici, ve sto třiceti (pouze 3200/min) si motor nárokuje relativně nízkých 6,5 l/100 km. Při menším zatížení je dynamika dobrá až do 160 km/h (4000/min). Vyšší rychlosti se projevují výraznějším hlukem od kol a slyšíte i motor.

Jízdní vlastnosti se nijak neliší od běžné verze, přes znatelné náklony v zatáčkách drží fabia stopu velmi dlouho a na nerovnostech nemají kola tendenci odskakovat. Patnáctipalcová kola s 60procentním profilem jsou dobrým kompromisem, tak dobře žehlit rozbité vozovky jako třeba nové rio sice fabia neumí, přesto ostré rázy do interiéru nepropustí. Interiér je tradičně velmi dobře zpracován, hodně místa mají cestující v podélném směru, málo pak v příčném. Příplatková navigace s velkým displejem omezuje pravou nohu řidiče. Řazení funguje lehce a přesně, řízení pracuje také dobře, koncernová sestra Ibiza je na tom ale lépe.

Fotogalerie